Rond de Erediensten
Rond de Erediensten
Voorgangers
Online volgen
|
|||||||||||||
Snelmenu
Snelmenu
Om direct naar een item te gaan kunt u ook klikken op een van onderstaande links: |
||
Gebruik van het kerkgebouw op doordeweekse dagen
Gebruik van het kerkgebouw op doordeweekse dagen
Het kerkgebouw, of afzonderlijke ruimten, kunnen op doordeweekse dagen onder voorwaarden beschikbaar gesteld worden aan derden. Te denken valt dan aan huwelijks- of begrafenisdiensten, koorrepetities en uitvoeringen, vergaderingen en educatieve bijeenkomsten. Het gebruik dient wel te passen in de aard en functie van het kerkgebouw. Voor beschikbaarheid en huurtarieven kunt u contact opnemen met onze kerkmeester (zie pagina Kerkrentmeesters).
|
||
Veel gestelde vragen (en antwoorden)
Veel gestelde vragen (en antwoorden)
In het kader van het proces van samengaan heeft de stuurgroep een document opgesteld met veel gestelde vragen (en antwoorden). Download het document met veel gestelde vragen (en antwoorden) over de Vorming Protestantse Gemeente te Zwijndrecht. |
||
'Open Burcht'
'Open Burcht'
Op de dagen dat er Strijktafel is (elke eerste woensdag van de maand) vervalt de Open Burcht. Op alle overige woensdagen heten wij u graag welkom voor een gezellige ochtend onder het genot van een kopje koffie en een versnapering, We beginnen om 10 uur en eindigen om 12 uur. Tot ziens. Willemien Branger |
||
Van de Beroepingscommissie
Van de Beroepingscommissie
Zoals bekend is ds. Eric Matser beroepen in een andere gemeente en zijn we vacant. De beroepingscommissie is bezig met een zoektocht naar een nieuwe predikant. Graag willen we ook de input van de gemeente! Heeft u een naam van een predikant(e) waarvan u denkt dat deze in onze gemeente past en die u onder de aandacht van de beroepingscommissie wil brengen? Mail dan de naam met een korte motivatie naar abeeconsultancy@telfort.nl Wij zien uit naar uw reactie! Namens de beroepingscommissie, Albert Abee |
||
Voortgang Vorming Protestantse Gemeente te Zwijndrecht
Voortgang Vorming Protestantse Gemeente te Zwijndrecht
In mei en juni bent u, via informatieavonden, al geïnformeerd over het proces om te komen tot één Protestantse Gemeente te Zwijndrecht. Ook hebben er afgelopen periode diverse artikelen over het voorgenomen fusieproces in het kerkblad gestaan. Vanwege het vertrouwelijke karakter zullen de onderstaande documenten uitsluitend ter inzage liggen bij het kerkelijk bureau.
Deze documenten liggen vanaf zondag 30 juli ter inzage bij het kerkelijk bureau van de Develhof. |
||
Wat te doen bij een ziekte of overlijden?
Wat te doen bij een ziekte of overlijden?
Wat als u ziek wordt of ergens anders hulp voor nodig heeft? We willen veel voor u betekenen maar kunnen dit alleen als u ons die informatie geeft. Voorbeden mogen altijd in het voorbedenboek, hier wordt helaas weinig gebruik van gemaakt. Ook kunt u dit via de e-mail doen dan schrijven wij het op in het voorbedenboek. We zullen altijd rekening houden met uw privacy en nooit iets publiceren als u dit niet wilt hebben. Geef dit dan ook aan in het gesprek. U kunt zo nodig onze pastorale ouderling Annelies Bakker bellen (06 41 19 08 11) of onze scriba Ruth Slotema (06 10 42 32 32) het oude 078 nummer is niet meer bereikbaar. Zij zullen dan zo nodig contact opnemen met ds. Van der Eijk of met uw pastorale medewerker. Rembert Slotema |
||
Kerkelijke uitvaart
Kerkelijke uitvaart
Aangaande de kosten van een kerkelijke uitvaart gelden enkele specifieke regels: Als er sprake is van uitvaart van een gemeentelid van de Develhof, dan worden de kosten van de kerkzaal niet in rekening gebracht. Aan het gebruik van de kerkzaal inclusief ontmoetingsruimte is een maximum verbonden van 4 uur. Eventuele extra uren plus het gebruik van bijzalen worden in rekening gebracht conform de tarievenlijst van onze kerk. Ook de extra uren van de (hulp)kosters zullen dan in rekening worden gebracht. Voor de uitvaartdienst van gemeenteleden waarbij onze (interim-)predikant (of bij afwezigheid diens plaatsvervanger) de voorganger is en inzet van een aan onze kerk verbonden organist, zullen geen extra kosten in rekening gebracht worden. Indien u echter geen gebruik wenst te maken van de diensten van onze predikant of van een aan onze kerk verbonden organist, maar van een voorganger en/of organist van uw eigen keuze, dan worden de kosten daarvoor in rekening gebracht bij de begrafenisondernemer. Voor niet-gemeenteleden kunt u de tarieven opvragen bij onze kerkmeester. |
||
Collectes en kaartjes
Collectes en kaartjes
Als er weinig mensen zijn in een dienst is het collecteren erg onoverzichtelijk voor de collectanten. Daarom staan er bij de uitgang tafels met de collectezakjes. Na de dienst kunt u uw geld in deze zakjes doen. De QR-codes zullen ook na de dienst op de beamer te zien zijn. Soms liggen er op tafel adreskaartjes voor een zieke of voor iemand die een bemoediging kan gebruiken. Dit doen we uiteraard alleen met uw toestemming. Kerk zijn wil zeggen dat we zondags samenkomen in de kerkdienst om te luisteren naar Gods Woord en dat we na de dienst elkaar ontmoeten bij het koffiedrinken. Toezien op elkaar is ook een taak van heel de gemeente en niet alleen van de pastorale medewerkers. Soms doet een kaartje wonderen. |
||
Verkoop collectebonnen
Verkoop collectebonnen
Tot en met 2020 waren contante giften fiscaal aftrekbaar. Deze giften moesten fiscaal worden onderbouwd. Dit kon bijvoorbeeld met een kwitantie die door het Kerkelijk Bureau werd afgegeven bij de contante verkoop van de collectebonnen. Vanaf 1 januari 2021 zijn contante giften niet meer aftrekbaar. U kunt uw collectebonnen alleen nog ophalen bij het kerkelijk bureau door vooraf een betaling te doen op rekening nr. NL33 INGB 0000 2073 94 t.n.v. Geref. Kerk Zwijndrecht - Groote Lindt onder vermelding van “collectebonnen”. Het bedrag per velletje collectebonnen bedraagt € 25,-. Informatie over Kerkelijk bureau (oa openingstijden) vind u hier Jaap Bakker Penningmeester Geref. Kerk Zwijndrecht - Groote Lindt |
||
Activiteitenruimte
Activiteitenruimte
Als u voor een van de activiteiten een ruimte nodig hebt, dan vragen we u om dit door te geven aan onze koster André Bakker awbakker1954@gmail.com De koster heeft overzicht over de gebruikte ruimten. Zo voorkomen we met elkaar teleurstellingen. Met vriendelijke groet, Rembert Slotema, scriba |
||
Beamercommissie
Beamercommissie
Wie komt ons team versterken? De beamercommissie kan nog hulp gebruiken. Het zou fijn zijn als een gemeentelid zich wil aanmelden, die met het Power-point programma bekend is. Heeft u interesse, dan kunt u zich aanmelden per emailadres: beamer@develhof.nl. Namens de beamercommissie, Tine de Kievit |
||